Algemene Voorwaarden

NECLEX Jewellery
Zwaluwstraat 111
B-1840 Malderen
GSM: +32 475 22 73 23
BTW: BE 0811.277.415
info@neclex.be

De verkoopovereenkomst komt tot stand tussen NECLEX en de meerderjarige opdrachtgever ( hierna genoemd de ‘klant’), op het ogenblik dat een mail naar de klant wordt verstuurd ter bevestiging en dat de betaling geregistreerd is. Ieder die een bestelling plaatst bij NECLEX, gaat akkoord met deze verkoopsvoorwaarden. Deze kunnen ten allen tijde geconsulteerd worden via de webshop www.neclex.be

Herroepingsrecht
De klant heeft het recht aan Neclex mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product. De klant stuurt dan de goederen in originele verpakking op eigen risico en kosten terug. Artikelen die niet aan uw wensen voldoen of bij aankomst beschadigd zijn, kunnen terug gezonden worden nadat u dit gemeld heeft via e-mail (info@neclex.be).

  • Het artikel dient in ongewijzigde staat (nieuw + verpakking) teruggestuurd worden binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering. U mag het artikel gepast hebben om te kijken of het bevalt maar het mag zich niet in gebruikte staat bevinden. Als wij het vermoeden hebben dat het artikel reeds gebruikt is en/of bij schade, behouden wij het recht om de retourzending te weigeren.
  • Van zodra wij de artikelen in originele staat terug in ons bezit hebben of bewijs hebben gekregen dat de artikelen verzonden zijn, storten wij u het verschuldigde bedrag (met uitzondering van de verzendingskosten) binnen de 15 dagen terug.
  • Verzenden kan via de post of koerier.

Wij controleren onze artikelen voor we deze verzenden en zorgen voor een degelijke verpakking, de klant verbindt zich ertoe de bestelling te controleren bij levering. Aanvaard nooit verpakkingen die duidelijk beschadigd zijn bij het transport en controleer jouw zending onmiddellijk bij ontvangst! Wij controleren iedere zending voor ze de deur uitgaat. Indien je toch schade vaststelt aan de door jou bestelde artikelen, dan vragen wij je ons daarvan onmiddellijk op de hoogte te brengen, indien mogelijk vragen we ook ons een foto door te mailen van het beschadigde artikel. Gooi nooit de postverpakking weg voor je hebt vastgesteld dat jouw zending in goede staat is en stuur nooit een reeds ontvangen pakket terug zonder ons vooraf te contacteren!

Prijzen en productinformatie
Alle vermelde prijzen zijn steeds uitgedrukt in euro (€), inclusief BTW (21%) en exclusief verzendingskosten. Verzendingskosten worden voordat de aankoop bevestigd wordt medegedeeld via de webshop. Vanaf een bepaald bedrag neemt NECLEX de verzendkosten voor haar rekening. Alle prijzen voor accessoires gelden per stuk of paar (bij oorbellen), tenzij anders is aangegeven. Voor een bestelling gelden altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling worden vermeld. NECLEX houdt zich het recht voor de prijzen van de producten en de productinformatie te wijzigen en te corrigeren. Indien korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn, kan er geen aanspraak worden gemaakt op terugbetaling van het prijsverschil. De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De website wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld en onderhouden. NECLEX is wat de juistheid, geactualiseerdheid, of volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. NECLEX is in geen geval aansprakelijk ingeval van materiële fouten, zet- of drukfouten. Alle logo’s en foto’s blijven eigendom van Neclex en/of van de toeleveranciers en mogen onder geen enkel beding gekopieerd of gebruikt worden. We proberen de producten zo waarheidsgetrouw
mogelijk te fotograferen maar lichte kleurschakeringen zijn mogelijk door oa lichtinval.

Online bestellen
Om een product aan te kopen, voeg je dit toe aan je winkelmandje. Nadien dient u de contactgegevens en facturatiegegevens in te vullen, alsook de wijze van levering en bijhorende verzendingskosten. Door een bestelling te plaatsen bij NECLEX geeft de klant te kennen akkoord te gaan met de verkoops-, leverings- en betalingsvoorwaarden. Nadat je je bestelling verstuurd hebt, krijg je een automatisch gegenereerde e-mail met de bevestiging van je bestelling. Print of sla deze bevestiging zeker op. Mocht je deze mail niet ontvangen, dien je zo snel mogelijk contact op te nemen. Er is dan iets fout gelopen. De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de klant, de eigendom van NECLEX. Het risico wegens verlies of beschadiging gaat evenwel over op de klant vanaf de levering. Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moet onmiddellijk worden gemeld, op straffe van verval van elk recht.

Betalen
Wanneer u een bestelling plaatst bij NECLEX, wordt deze voor u voor een totaal van 7 kalenderdagen gereserveerd. U krijgt een orderbevestiging per mail toegezonden. Dit gebeurt onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling. Mocht u deze toch niet ontvangen, dient u contact op te nemen via info@neclex.be
Betalingsmogelijkheden zijn:

  • Cash (enkel bij persoonlijke levering of afhaling, op afspraak)
  • Via bancontact/iDeal

Levering en verzending
Wij behouden ons het recht voor om onze verzendingstarieven aan te passen indien nodig. Verzendingskosten staan steeds duidelijk vermeld op uw orderbevestiging en op uw factuur. Vanaf een bepaald bedrag neemt NECLEX verzendkosten voor haar rekening. De klant is tevens verantwoordelijk voor het leveren van de correcte gegevens (adres). NECLEX kan voor verkeerde levering niet verantwoordelijk gesteld worden, noch voor overmacht (door vb staking van de post, koeriersdienst, brand,…). NECLEX neemt wel de verantwoordelijkheid op zich als er een pakje verloren gaat in de post. Uw pakje wordt uiterlijk 7 dagen na het plaatsen van uw bestelling verzonden. Indien de afhandeling meer dan 4 dagen bedraagt, wordt u hiervan op de hoogte gebracht. Indien de goederen door omstandigheden niet geleverd kunnen worden binnen de beloofde termijn, wordt u uiterlijk op de laatste dag hiervan op de hoogte gesteld. De klant kan dan kosteloos afzien van zijn bestelling.

Conformiteit en garantie:
NECLEX garandeert dat de accessoires en of geleverde goederen conform zijn aan je bestelling, alsook aan de op dat bestaande wetten van toepassing op de producten.

Klachtenregeling
Wij streven naar 100% tevredenheid. Mocht u toch niet tevreden zijn over de ontvangen artikelen, kan u dit telefonisch melden en/of via e-mail info@neclex.be. Wij streven ernaar om klachten binnen de 7 dagen te behandelen. Op alle overeenkomsten tussen NECLEX en de klant is het Belgisch recht van toepassing. De Belgische rechtbanken zijn exclusief bevoegd.

Privacybeleid & Cookies

Wij respecteren en dragen zorg voor de verwerking van uw persoonsgegevens. In onze privacyverklaring kan u hier alles over lezen.